Remissen för verksamhetsriktlinjerna är öppen

Obs!!! Yttrande senast 7 jan 2018

Det är dags att tycka till! Här kommer ett meddelande från riksföreningens ordförande Johanna Sandahl om de nya verksamhetsriktlinjerna som ska ligga till grund för vårt framtida arbete.
Styrelsens utkast till verksamhetsriktlinjer för 2019-2022 är nu färdigt. Det innebär att det är dags för vår suveräna och kloka folkrörelse, alltså er, att granska, tycka och lämna förslag. På så sätt kommer vi att få ett förslag att lägga fram till riksstämman 2018 som är ordentligt genomarbetat och kan användas av hela föreningen.
Verksamhetsriktlinjerna har jämfört med tidigare år fått en annan struktur och ett annat namn. Vi kallar den för vår framtidsstrategi.
För att det ska bli enkelt att delta i remissen finns en handbok. Där finns information om var, hur och när du deltar i remissen. För att hitta din närmaste fysiska remissträff, läs mer här. Har du fortfarande frågor gällande remissen finns en frågetråd här på Naturkontakt. För den digitala remissen använder vi oss verktyget VoteIT.
Här hittar du framtidsstrategin.
Här finns remisshandboken.
Här kan du delta i den digitala remissen.
Här hittar du omvärldsanalysen som är ett bakgrundsmaterial för prioriteringarna i framtidsstrategin.
Här finns en lista över alla remissträffar som genomförs under hösten och vintern.
Vi i styrelsen ser fram emot att träffa er under höstens och vinterns remissträffar eller på andra sätt ta del av era kloka tankar och erfarenheter.
Johanna Sandahl, ordförande Naturskyddsföreningen
Hur gör jag för att lämna mina synpunker?
Vi har skrivit en remisshandbok för den som vill göra sin röst hörd.
För den digitala remissen använder vi oss verktyget VoteIT. Alla instruktioner för detta finns i remisshandboken. För att använda VoteIT behöver du ett konto på Naturkontakt.

Gå till denna sidan och logga in med ditt Medlemsnummer (Finns vid ditt namn på medlemstidning )